NEW BODY IS COMMING: DIETA OXY - CO TO JEST, NA CZYM POLEGA I CZY JEST SKUTECZNA?

Cześć,
Jestem na diecie od kiedy pamiętam. Sukcesy są wymieszane z porażkami oraz brakiem silnej woli. Dawno temu (chyba z 6 lat temu) udało mi się pozbyć 13 kg stosując dietę Dukana. Gdy ją skończyłam niestety wszystko wróciło a teraz wiem, że nie jest to dobra dieta. Ostatnio na Instagramie się "chwaliłam", że jestem na diecie OXY. Zaczęłam w miniony poniedziałek.
Jeśli jesteście ciekawe na czym polega ta dieta i czy widzę już jakieś efekty, to zapraszam do czytania.


Na czym polega dieta OXY?


Dieta OXY składa się z 4 "aktywnych" etapów, które powtarzamy aż do osiągnięcia docelowej wagi. Wtedy dochodzi piąty, jednorazowy etap stabilizacji czyli wychodzenia z diety. Każdy z etapów trwa 7 dni i charakteryzuje się nieco innym jadłospisem.

FAZA I "DETOX", jej celem jest przygotowanie naszego organizmu do odchudzania. Pozbawiamy się toksyn oraz pierwszych kilogramów.

FAZA II "FAT BURNING", na tej fazie następuje szybkie spalanie kilogramów. Na tym etapie jemy posiłki bogate w białko zwierzęce.

FAZA III "STEP", nadal spalamy kilogramy, jednak w diecie pojawia się więcej białka roślinnego.

FAZA IV "BALANCE", stosunek ilości białek, tłuszczy i węglowodanów się wyrównuje, ale my nadal chudniemy.


Jak wygląda jadłospis na diecie Oxy?

Zanim zaczniemy dietę musimy wykonać test psychometryczny. To pomoże dietetyczce dobrać dietę pod nas. Zależy ona więc od naszej osobowości a także od wagi wyjściowej oraz intensywności aktywności fizycznej. Nie są to jednak małe kalorie. Pierwszy miesiąc mojej diety przewiduje ok. 2000 kcal dziennie, jak się zorientowałam w sieci większość dziewczyn ma 1800 lub właśnie 2000 kcal. 
W ciągu dnia jemy 5 posiłków. Śniadanie musi być zawsze zjedzone z rana, kolejność późniejszych posiłków (standardowo przekąska I, obiad, przekąska II, kolacja) możemy dostosować pod dwóch dzień. Jeśli nam jakiś posiłek zaplanowany przez dietetyczkę nie odpowiada możemy go wymienić. Tak samo możemy wymieniać pojedyncze składniki potrawy. Możemy też skorzystać z wymiany całego dnia. Więc nie można powiedzieć "ta dieta nie dla mnie, bo nie lubię tego, tego i tego". 
Ja podczas detoxu jadłam sporo chleba żytniego, owoców i warzyw, makaron, ziemniaki, ryż, kasze, mięso z kurczaka, ryby, nabiał. No prawie wszystko. 
Poniżej jeden z moich obiadów oraz przekąska z Detoxu- w teorii miał to być koktajl, ale owoce wolę jednak jeść w kawałkach:) Bezpośrednio przed zjedzeniem posypałam owoce łuskanym słonecznikiem. 


Faza Fat Burning jest nieco bardziej restrykcyjna. Nie jemy owoców, nadal jednak jemy sporo warzyw. Do tego dochodzą spore porcje mięsa, ryb oraz nabiału. Produkty zbożowe występują w minimalnych ilościach. Pijemy też codziennie Oxy Shake. 

Na fazie Step jest już nieco mniej mięsa a więcej warzyw (szczególnie strączków). W dalszym ciągu jemy niewiele pieczywa oraz prawie w ogóle owoców.

Podczas fazy Balance ponownie jemy już wszystko. Wraca pieczywo, wracają owoce, mięsa i nabiału jest zauważalnie mniej.

Muszę Wam powiedzieć, że porcje są tak duże, że Waszym problemem prędzej będzie zjedzenie wszystkiego niż to, że chodzicie głodni. O głodzie można zapomnieć, żeby schudnąć trzeba jeść!

Co to jest Oxy shake i czy muszę zamawiać specjalne produkty?


OXY Shake pijemy głównie na drugiej fazie diety. Przygotowujemy go z mleka/kefiru/maślanki z dodatkiem liofilizowanej żurawiny, ksylitolu, otrębów oraz babki jajowatej. W mojej ocenie nie jest to majstersztyk kulinarny, ale spokojnie da się wypić. Niektórzy nawet go lubią.

Jeśli chodzi o składniki, to zamawianie przez strone Oxy jest wygodne, bo dostajemy od razu paczkę z produktami na cały miesiąc. Bez konieczności biegania po sklepach czy szukania w internecie i płacenia kilkukrotnie za przesyłkę. Jeśli jednak się uprzecie to możecie kupić składniki gdzie tylko je znajdziecie. Ważne jednak, żeby nie kupować kandyzowanej żurawiny!

Czy dieta Oxy jest skuteczna?

O tym mam nadzieję się przekonać w ciągu nabliższych dwóch miesięcy. Wtedy też przygotuję wpis podsumowujący z informacją z jakiej wagi startowałam i w jaką celuję. Póki co mogę powiedzieć, że po pierwszych 7 dniach na wadze zobaczyłam 1,4 kg mniej.

Ile kosztuje dieta Oxy i gdzie zamówić?

Dietę Oxy możecie zamówić na stronie internetowej jej poświęconej. Sama dieta uważam, że nie jest droga. Za miesiąc należy zapłacić 49 zł, warto jednak pokusić się od razu o dwa lub 3 miesiące, bo różnica w cenie nie jest wielka (odpowiednio 69 zł i 79 zł).

Trochę większym wydatkiem jest zakup produktów do Shake. Generalnie liofilizowana żurawina nie jest produktem zbyt tanim, podobnie ksylitol. Myślę jednak, że warto wydać na to kasę niż na słodycze czy inne pierdoły. 

Przynajcie się, która z Was też już stosuje tę dietę lub ma taki zamiar?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję Ci za odwiedziny i skomentowanie mojego bloga. Odwiedzam wszystkich moich obserwatorów poza tymi którzy zostawiają linki do siebie. To działa na mnie jak płachta na byka.

Komentarze są moderowane.

zBLOGowani.pl

Archiwum bloga