Dom marzeń - styl prowansalski

Południe Francji to cudowna kraina pachnąca Lawendą, z lazurową wodą oraz pięknymi małymi miasteczkami. Gdy miesiąc temu całkiem przypadkiem wybrałam się do kina na film "Lato w Prowansji" od razu wróciły do mnie wspomnienia. Bo właśnie w tej pięknej krainie miałam możliwość spędzić wakacje w 2012 roku. Trzeba jednak pamiętać, że Prowansja to nie tylko cudowne miejsca, to także wspaniały styl. Jeśli kiedyś wybuduję własny dom to z pewnością urządzę go w stylu prowansalskim.


W stylu prowansalskim podoba mi się przede wszystkim jego subtelność i bezpretensjonalność. Jest on czysty, prosty, jednak przytulny i nie tak sterylny jak np. styl skandynawski. Widać tutaj radość. Marzy mi się dom z niewielką oranżerią. Kamienne, nieco nierówne podłogi. Białe i fioletowe, postarzane, drewniano-metalowe meble. Dużo zieleni. A na ogrodzie małe pola lawendy. Może kiedyś to marzenie się spełni...
Tymczasem pozostawiam Was z kilkoma inspiracjami a także moimi własnymi zdjęciami (na samym dole).




Mnie ten styl kompletnie przekonuje. Uwielbiam zapach lawendy, uwielbiam biel i fiolet (chociaż swoje fioletowe ściany w salonie przemalowałam jeszcze zanim pojawiły się w nim meble!). Aromat ziół i suszonej lawendy, Wiklinowe kosze pełne kwiatów. Ach, sielanka. Dużo więcej inspiracji znajdziecie na westwing.pl. Już na dniach rusza kolejna prowansalska kampania. A tymczasem wrzucam także kilka wspomnień:)








Jak Wam podoba się styl prowansalski? Jaki jest wasz ulubiony styl urządzania mieszkań?

43 komentarze:

  1. Coś pięknego, z taką elegancją mi się kojarzy. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. pięknie, mój klimat, uwielbiam włoskie inspiracje i lawendę oraz kolor fioletowy :) Znów widzę podobieństwo między nami :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne zdjęcia, aż mi się zachciało wyjechać tam choć na chwilę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mi się styl skandynawski nigdy nie podobał, bo tak jak piszesz jest sterylny, a ten ma faktycznie więcej radości w sobie i jest przytulniejszy i jest bliższy memu sercu :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jeśli chodzi o styl prowansalski, to podobają mi się niektóre elementy, takie właśnie jak ta lawenda, fioletowy kolor i piękne ozdoby do domu. Jednak nie chciałabym mieć całego mieszkania w takim stylu, wolałabym pojedyncze elementy :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo mi się podoba ten styl, uwielbiam takie wnętrza :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Akcenty prowansalskie w mieszkaniu sa urocze - zwłaszcza w kuchni.

    OdpowiedzUsuń
  8. Anonimowy12:53

    Piękny jest ten styl. Taki czysty i ciepły :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Anonimowy12:58

    Najbardziej podobają mi się dodatki :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Mam w sypialni ściany pomalowane farbą ,,Prowansalska lawenda" śliczny kolor :) Uwielbiam inspiracje tym regionem, ma w sobie coś wyjątkowego

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja lubię te wszystkie ich śliczne uliczki i kamienice, ale wnętrza mi się nie podobają.

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetna inspiracja :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Anonimowy15:12

    Jest przepięknie! Przecudne wnętrza i styl!

    OdpowiedzUsuń
  14. prześliczne zdjęcia, Prowansja to moje marzenie, uwielbiam wszystko co związane z Francja :-) styl prowansalski bardzo mi się podoba, marzy mi się taka kuchnia :-)

    OdpowiedzUsuń
  15. Anonimowy15:13

    Gdzie dokładnie byłaś na wakacjach? Ja tak się romzarzyłam czytając wpis, że z chęcią też bym tam pojechała:) Świetne materiały

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właściwie to bardziej byłam na Lazurowym Wybrzeżu a dokładniej w Nicei niż w samym sercu Prowansji ale i tej krainy odrobinę "liznęłam". Nicea byla świetną bazą wypadową, za 1Eur można było pojechać np. do Monaco czy Cannes.

      Usuń
  16. Ładnie jest napewno, Ale nie wiem czy długo wytrzymałabym w bieli :-)

    OdpowiedzUsuń
  17. Mi też się podoba ten styl, piękne zdjęcia i trzymam kciuki za realizację :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo lubię ten styl - piękne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  19. styl prowansalski jest jednym z moich ulubionych:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Bajka :) ja ostatnio kupiłam kilka kuchennych dodatków w tym klimacie :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Piękny styl, chciałabym tam kiedyś zagościć <3

    OdpowiedzUsuń
  22. To prawda styl prowansalski jest bardzo delikatny i mnie też się bardzo podoba ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. Styl prowansalski również mnie się bardzo podoba :) Ma w sobie to COŚ!

    OdpowiedzUsuń
  24. Wspaniały klimat! Cudowne wnętrza w bieli <3

    OdpowiedzUsuń
  25. Cudownie się to prezentuje :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Cudownieeeeeeeeeee!

    OdpowiedzUsuń
  27. kocham ten styl ! :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Włoskie uliczki, od razu mi się przypomniał mój pobyt w tym pięknym kraju, uwielbiam ten styl, zwłaszcza małe mieściny mają taki klimat, wszyscy się znają, ludzie są serdeczni.

    OdpowiedzUsuń
  29. A swoją droga Francja i Włochy mają tyle wspólnego .

    OdpowiedzUsuń
  30. Pięknie to wszystko wygląda, choć akurat ja najbardziej lubię styl nowoczesny :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Uwielbiam taki styl :) Ale w pięknych miejscach byłaś :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Piękny jest ten styl. Motyw lawendy mogłabym mieć na wszystkim, talerzach, pościeli, nawet na ścianach.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję Ci za odwiedziny i skomentowanie mojego bloga. Odwiedzam wszystkich moich obserwatorów poza tymi którzy zostawiają linki do siebie. To działa na mnie jak płachta na byka.

Komentarze są moderowane.

zBLOGowani.pl

Archiwum bloga